Thursday, August 19, 2010

Entri Khas Untuk Saudara Mulut Jahat, Dogs, Boik serta Bet

[updated @ 1558 hours]
Nama pun entah apa-apa..Mulut Jahat la...Dogs la..Boik la..Nama punya la cantik dalam kad pengenalan. Kan lagi cantik guna nama sebenar=) Aku tidak tahu motif dieorang ni... Melayu tipikal la..yada..yada..yada..Basikal...yada..yada..yada..Islam..yada..yada..fitnah..yada..yada..yada..Mula-mula malas nak layan tapi nak layan jugak..

Bulan Ramadhan adalah bulan mulia, jadi memang tidak elok la kalau kita mengata orang yang bukan-bukan. Pasal entri aku mengenai Salleh Gregor Samsa, Mulut Jahat, Dogs serta Boik tidak puas hati sebab aku babitkan kawan dia lah, basikal la or yang sewaktu dengan nya. Aku tidak akan delete komen mereka. Aku bukan nak sangat populariti atau ikut post orang lain seperti mana yang mereka pukul canang. Aku dapat tahu perkara ini pun dari emel. Perkara ni tetapi ini membabitkan agama, aku bukan baik sangat tapi kita sesama Islam patut menegur serta mendoakan kebaikan sesama kita. Aku bukan tiba-tiba cakap mencarut-carut memaki hamun si Salleh ni. Not my style you allssss~!!(bak kata-kata Dogs)..

Bukan mudah kita nak puaskan hati orang-orang yang main petik je cakap aku copy dan paste. Ini bukan fitnah ke?!..Memang menulis/bercakap depan cermin.

Aku bukan main copy and paste, itu bukan cara aku.Aku akan cari dalam internet dan memang banyak orang cerita pasal beliau. Kalau ko perasan si Salleh ni ada blog bintangkertas.blogspot.com. Google memang akan simpan cache untuk website yang allow crawler untuk ambil snapshot website tu. Gambar orang tengah makan tu adalah gambar profile si Salleh dalam blog beliau. Gambar lain juga dari blog beliau. Sila ke sini. Tidak semua page Google ambil snapshot suma ada satu dua. Google tidak akan terus menyimpan cache ini jadi ada 2 3 snapshot yang Google telah delete. Ada snapshot yang aku tidak dapat save. Harap korang faham apa yang aku bualkan ni. Mostly gambar dari cache tu.

Ada masalah ke aku kaitkan dengan kawan Salleh?Baca la balasan komen Buku Muka tu, instead of nasihat kawan Salleh ni pun ada yang sama perangai. Macam Eizzat Jahat serta Apis Ap..Come on la..Kalau korang tidak suka cara aku tegur itu masalah korang. Tidak perlu datang sini lagi. Cari la blog-blog lain yang cerita pasal ni lepas tu hentam mereka pulak. Still korang masih datang sini untuk hentam aku. Tidak semua perangai kawan Salleh tidak elok, ada segelintir je aku rasa yang tidak elok.

Si Salleh ni memang bijak berdasarkan penulisan beliau malah lebih bijak dari aku kot tetapi mungkin beliau kurang bimbingan. Aku bukan salahkan si Salleh or kawan-kawan dia. BTW, ejen risikan aku tak payah bayar sebab beliau adalah Encik Google.

Kredit to bet sebab dia sorang je yang boleh access profile dia. Saudara bet, aku bukan kondem semua orang berbasikal, kalau macam tu Azizul Hasni Awang(pergh nama penuh aku kasi) aku turut kondem. Aku bukan tidak pernah berbasikal, pernah naik basikal cap Rally. Bukan tidak mampu atau malu nak beli basikal tapi terlebih mampu, sebab tu aku pakai sedara basikal iaitu motoSIKAL. Dengan PM sekali dia petik cakap suruh berjimat-cermat. Jangan nak politikkan basikal kau, tidak elok. Sanjung sangat 1Malaysia kau tu. Aku tak cakap salah pun berbasikal, masalahnya kalau dah berleseran malam-malam naik basikal. Bagus ke?!..Kalau dah pagi petang malam naik basikal, faedah kejadahnya?!..Jangan jadikan alasan MINAT untuk mengIYAkan segala tindakan. Petang-petang riadah naik basikal untuk jaga KESIHATAN aku boleh terima la. Pergi kerja naik basikal pun OK.Tapi kalau beli barang-barang dapur?!..Kereta lagi relevan betul x?!.Jadi saudara bet tidak perlu sakit hati sangat. Tidak luak pun.

Aku rasa setakat ini je dulu. Ada apa-apa lagi aku update...
p/s: aku nak minta maaf kat budak-budak Critical Mass (especially acyd..member aku kenal kau)sebab melibatkan mereka secara langsung atau tidak langsung. At least korang tak hina pasal agama.

6 comments:

Unknown said...

hehe
kelaka la awak ni..
haih

I am Nad said...

dasat blog ko soul!!

ape2pon..agama bukan topik yg boleh diperlekehkan!!
balikla ke pangkal jln..

jiwa sifar said...

tapi ade certain org lebih suka memperbesarkan isu picisan walhal isu yg sepatutnya die biarkan.

aReaL said...

Ala Bro, Si mulut busuk, Eh Sory, Mulut jahat Ni Pon Nak Publicity Murahan Mcm Salleh gak Ni.. Takpa, Nati Kita Wat Entry Pasal Dia Lak... Kat Blog Aku Pon Dia Dok Gila Meghoyan Gak... Sian Tul Aku Kat Dia... Hehehehe...

jiwa sifar said...

kita doa la yg terbaik utk beliau.kesian kat mak die.

Unknown said...

haha
dah agak...
ni kroni2 blog ntah hape2 ntah...

kau baca blog aku,
aku baca blog kau,
kau komen aku,
aku komen kau,
aku terjun longkang kau pon kene ikut terjun jugak la...
hahaha
melayu...melayu..