Tuesday, September 24, 2013

Review Klinik Pasir Gudang Yang pernah aku pergi

Aku nak review klinik area Pasir Gudang yang pernah aku pergi. Takde kerja betul ni padahal buat tak nampak kerja sebab aku tengah malas. Boleh gitu? Mana boleh. Jap aku siapkan kerja.........................Tadaaa. Siap pun semua. Bos bonus 4 bulan please.

Klinik i-Sihat.
Aku suka klinik ni sebab orang tidak ramai..padahal klinik panel kilang aku.haha.. Nama doktor dia Mok(Wednesdays, Fridays and Saturdays) je aku ingat. Dia yang cakap Zaheen ada masalah tonsil. Sebab apa aku percaya Zaheen ada masalah tonsil? Soalan yang dia tanya dan jawapan yang aku berikan serta penjelasan yang dia berikan memang logik. Contoh dulu Zaheen kalau demam mesti mudah muntah, sebab tonsil bengkak keadaan di kerongkong tidak selesa menyebabkan Zaheen mudah muntah especially bila batuk. 4 thumbs up untuk klinik ni. Aku sangat rekemen. MC dua hari Dr Mok. haha..Doktor lain nama dia Nanda.

Klinik Cendana.
Ni klinik aku pun aku suka tapi cuma Dr pejam mata-suka senyum-tak pakai spec. Aku lupa nama doktor ni tapi dia memang sempoi. Nama dia mula dari huruf Z tak silap aku. Mata dia macam always pejam dan selalu senyum aku tengok. hahaha. Dia duduk area Bukit Dahlia dan suka naik basikal. Pandai handle baby. Masa Ziyad kena inject, dia selamber suruh Ziyad baring dan suruh aku agah sementara dia inject. Tak nangis pun hero aku ni. Harga macam lebih murah dari Yuslina kalo bab injection...kot..haha..

Poliklinik Yuslina sebaris dengan Klinik Cendana aka pesaing..bwahaha.
Doktor perempuan senantiasa. Tapi kadang-kadang doktor yang inexperience, pada aku la gaya dia handle budak macam..duhhh. Tapi tidak semua, tengok rezeki la. Sebab setiap kali aku datang doktor lain-lain. Biasa ibu yang mengandung dan check up baby ramai datang sini.
[UPDATE]
Poliklinik Yuslina dah tukar jadi Poliklinik Norbi. Poliklinik Yuslina ni kira macam francais gitu. Owner xnk renew contract so tukar jadi klinik sendiri. Tapi Poliklinik Yuslina buka yang baru sebaris dengan Poliklinik Norbi dan Klinik Cendana. Aku kenal owner Poliklinik Yuslina ni sebab aku kadang-kadang datang bagi khidmat komputer. haha. Isteri member aku yang jadi doktor Poliklinik Yuslina. HIGHLY recommended...Md Noor komisen sikit. haha..But seriusly Poliklinik Yuslina yang baru ni bagus sebab wife aku pernah datang sini dan treatment bagus.

Klinik Mazmedic
Ini pun ok doktor lelaki badan gempal. Sekali je pergi sebab bukan panel.LOL.

Klinik Asia.
Ini pun ok. Klinik panel tapi jauh dan tutup agak cepat.

Di atas adalah klinik yang aku sangat rekemen. sebab dieorang dah bayar aku untuk tulis mende ni.hahaha..

Klinik lain yang aku tidak berapa rekemen adalah Klinik Malaysia(Masai) atau Klinik Johor. This apply only in Pasir Gudang ok. Branch lain aku tak pasti. Tapi ini bergantung pada doktor yang bekerja waktu tu juga. Yang aku rekemen tu confirm doktor dia puas hati.

2 comments:

hana syakira said...

Silap la x google dulu.. Yes, klinik johor x best

Unknown said...

klinik mana yg bole beli mc hari ni dan semalam ?