Thursday, July 22, 2010

Tanaman Sayuran Pertama Di Rumah Sewa

 Hujung minggu lepas, aku campak biji benih labu yang macam kuaci tu depan rumah aku. Tanpa menetapkan harapan yang ia akan bercambah, aku hanya siram sikit dengan air paip depan rumah.

Petang tadi tiba-tiba tergerak hati aku mahu lihat kemajuan tapak semaian labu aku. Hasil dia...ada satu sudah bercambah. Lepas ni boleh aku sambutan halloween. Terus aku panggil mak buyung untuk menyaksikan kejayaan aku. Pak mertua aku tanam serai pun tak hidup tau..haha..

Aku mahu ambil keputusan untuk menamakan kucing yang aku bawa dari Segamat sebagai Labu.haha..esok balik Segamat ambil Reebok Valde Pro II jumpa mertua serta ambil kucing balik Pasir Gudang.


update: ada 2 cambah labu..pagi tadi aku tengok. terus letak baja tahi kelawar(dapat dari mana?!rahsia).

2 comments:

Syima Emi said...

kira tangan ko 'tangan menjadi' la..bak kata org tua-tua..hehehe

jiwa sifar said...

tuah tangan bakal abah;)