Wednesday, July 28, 2010

Kubah Masjid Nabawi ada kubur?


Perasaan tak ada sesuatu(berdekatan dengan puncak) pada kubah Masjid Al-Nabawi ni?! Ada yang mengatakan ia adalah kubur orang yang ingin menghancurkan kubah ini pada sekitar 90 tahun dahulu. Ini di riwayatkan oleh  Syeikh Al-Zubaidi.

Namun, ketika dia memanjat kubah untuk mulakan kemusnahan, tiba-tiba kilat memusnahkannya dan dia meninggal dunia di situ. Lantaran itu tidak ada seorang pun yang mampu mengalihkan mayatnya dari puncak kubah.

Beliau juga mengatakan bahawa orang yang soleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya bahawa tidak ada sesiapapun yang dapat mengambil mayat dari puncak kubah itu dan bahawa ia harus dikebumikan di situ sebagai amaran dan peringatan bagi orang-orang yang mungkin cuba untuk menghancurkannya pada masa akan datang.
Akhirnya, mereka memutuskan untuk mengebumikannya tepat ada pada kubah dan menutupi tubuhnya dengan penutup hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang lain.

Betul atau tidak?!..Wallahualam..

AngkasaWANG negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor dan Dr Halina Mohd Yunos yang akan melangsungkan perkahwinan dengan dan 1 doktor iaitu Dr Halina Mohd Yunos pada 10-10-10. Mereka telah pun melansungkan pertunangan mereka pada 01-01-10.

Beliau juga berhasrat untuk menjemput 10,000 tetamu dan seramai 1,000 tetamu dijangka menghadiri majlis resepsi mereka. Malah perkahwinan mereka akan diserikan juga oleh 100 angkasawan.

Memandangkan angka 1 dan 0 yang disukai oleh Sheikh Muszaphar, mungkinlah jumlah wang hantaran mereka RM100 000. Perbelanjaan majlis perkahwinan mereka mungkin RM1 000 000. Sheikh Muszaphar dan Halina dikhabarkan juga ingin memiliki 10 anak dan akan menetap di Lot10. He....he...

6 comments:

fajridil adha said...

perh.. aku xperasan siot ada kubur atas tu.. mula2 aku xpercaya, tp bila aku tgk blk gmbr aku kat situ, mmg ada siot.. insyaAllah kalau aku g lg, aku amik gmbr dkt sket dgn kubur tu.. biar nampak lebih jelas.. aku yakin xramai yg perasan..

encik azuwan said...

make sure ko pakai dslr..pastu guna lens yg mcm teleskop..kasi terang..gambar ni tak jelas sgt.

Mummy_nad said...

ape kene mngena dgn sheikh muzaffar?

encik azuwan said...

itu macam bingkisan.haha..

ukht iza li said...

assalamu'alaikum...


sila baca link ini,

http://www.fawaaid.sg/2010/06/hikayat-kubah-hijau-di-masjid-nabawi.html

http://www.islam-qa.com/en/ref/110061

wallahu'alam...

encik azuwan said...

thanks ukht iza li.