Sunday, July 11, 2010

Bioskop Azuwan : The Notebook - Clash of the Titan - How To Train Your Dragon

The Notebook
Sumpah masa mula-mula download aku ingat cerita pasal IT gitu sekali...sweet romance gitu. Boleh tangkap leleh beb. Cerita ini bermula dengan seorang lelaki berumur membacakan sebuah cerita kepada seorang nenek di sebuah rumah jagaan orang tua. Lelaki ini bercerita mengenai sebuah percintaan tidak sekufu antara Allie Hamilton(anak lord macam drama melayu) dan Noah Calhoun(anak pembalak).

Clash of The Titan
Ini cerita memang kalau tidak kuat iman boleh sesat. Boleh pulak si Zeus ni melakukan hubungan seks dengan perempuan seterusnya melahirkan seorang separuh-manusia & separuh-tuhan. Aku pernah tengok cerita ni versi old-skool. Sumpah lawak kalau ingat balk sebab monster dia macam tanah liat pun ada aku tengok. Just nice je la cerita ni.

How To Train Your Dragon

Animasi ini memang antara yang terbaik selain Shrek sebab dragon die yang bernama Night Fury aka Toothless macam Puss-in-boots. Mata die blolok+comel. Pasal anak viking, Hiccup yang juga merupakan anak ketua viking yang kedengking macam aku. Viking ni cuba mempertahankan kampung mereka dari serangan dragon yang mencuri hasil ternakan mereka. Tetapi ada sebab lain dragon ini mencuri ternakan mereka.

Sekian dari bioskop Azuwan.

No comments: