Friday, May 7, 2010

Tanggungjawab hidup bermasyarakat

Siapa tonton 999 malam tadi?!..Pasal budak sekolah. Bukan main cantik budak-budak sekolah(lelaki+perempuan) ponteng tu hisap gam bagaiiii. Kalau aku la,panggil polis dan kepung kawasan budak-budak ponteng tu.

Tiada kuasa?!..Persetankan kuasa tu. Ini adalah sense-of-responsibility hidup bermasyarakat. Alangkah aku kalau solat kat surau tu anak-anak jemaah main kejar sana kejar sini aku dah angkat tangan(gaya nak lempang laju-laju). Tapi senyap kejap je. Lepas aku angkat takbir bising balik.

Come on la. Hanya merakam perbuatan mereka tidak membantu OK.Cuaca sekarang dah macam dalam duduk dalam microwave pun ada.
p/s: masa tunggu Jebeng kat BHP sebelah Fajaria aku jumpa RM10 depan kereta aku.

2 comments:

#cdmHA said...

hai... kat blog nie, susah benor nak tgk muka empunya blog.. bile gi blog wife dia, baru la melambak2.. huhuhu.. ko budak bandar penawar dulu, yerk... nak tanya member2 aku kat sana, kita beza berapa tahun ek... hihiihi...

jiwa sifar said...

wahai Umi.sila allow aku melihat profile kamu dong.

aku 5th generation.

ko smka bandar penawar gak ke?

kt smka aku lebih dikenali sbg souL sempena nama super senior.