Wednesday, May 26, 2010

Istiwa

Ma maknahu istiwa?(walaupun masa PMR bahasa arab aku tak berapa nak A tapi..hehe..)

Pada masa ini, matahari betul-betul berada di atas Kaabah. Ini adalah masa yang paling sesuai untuk menentukan kiblat.

Fenomena ini akan berlaku pada 28 Mei 2010 dalam pukul 5.18 petang di Malaysia.

Apa yang anda perlu buat? Sila pacak sebatang kayu(seelok-eloknya kayu tegak) atas tanah dan pastikan ia 90 darjah. Lihat bayang-bayang yang terhasil dari kayu itu.


tanah ktm di tanjung pagar itu adalah di wilayah yang amat berharga.
kenapa perlu di ubah suai ke beduk atau ke gelam
apa yang kena pegang hingga kan harta tanah yang amat
mahal ini di tukar kepada tanah yang kurang nilai.

persoalan timbul – begaimana ini berlaku?

apa yang ada pada singapura hinngakan najib sanggup?
apakah ini ada sangkut paut dengan gambar najib dan altantuya
di singapura?


mengikut akuan bersumpah bala:

najib ada bersama altantuya di singapura
melihat pamiran intan berlian.
pasti mata mata rashia singapura tahu hal ini
singapura pernah memerangkap seorang kenamaan
ini memang selalu dilakukan bukan sahaja oleh singapura
malah oleh semua negara.


sukarno pernah cuba di pau oleh cia
tetapi cia kurang faham bahawa bung karno ialah
bapa kemerdekaan bukan bapa judi atau bapak mirzan

sesebuah negara yng pemimpinnya ada masalah adalah
terus kena pau. tunggu dan lihat – kita akan membeli
eurokoter dari peranchis – tunggu dan lihat kita akan
beli lagi kapal terbang dari russia –

persoalan akan terus timbul:
apakah semua ini ada bersangkutan dengan altantuya.

orang melayu wajib sedar
negara ini akan terjual habis lingkup
jika pemimpin terus kena pau


ini lah akibat jika
pemimpin suka makan pau kaya china
atau pun pau kaya mongolia kah kah kah - tukartiub

2 comments:

ainazliena said...

nuff tido..letak cbox ler kt blog..senang nk mengomel..

encik azuwan said...

nnt benda2 tak sepatutnya hinggap kat cbox tu.