Monday, April 12, 2010

Temuduga UiTM


Sabtu lepas pergi temuduga UiTM tapi bukan aku yang temuduganya. Anak buah aku yang lepas SPM yang mintak TeSL. Lokasi di UiTM(ex-YPJ) kampus bandaraya. Ada cerita disebalik pemergian anak buah aku ke temuduga ini. Masa hari pertama keputusan temuduga dikeluarkan di internet, nama anak buah aku ada tapi keesokan hari nya apabila anak buah aku nak print tak ada la pulak.

Kak Ju aka ibu kepada anak buah aku aka kakak kandung aku terus telefon UiTM. Penjelasan diberi di mana anak buah aku tidak cukup merit dan bla..bla..bla..frust menonggeng la anak buah aku tu. Tetapi sehari selepas itu UiTM menelefon Kak Ju dan menyuruh Kak Ju supaya menyemak kembali nama anaknya. Nama anak buah aku kembali ada. Menakjubkan sungguh.

Apa yang aku geram adalah cara UiTM buat temuduga ini tidak berapa nak sistematik. Mula-mula calon perlu menduduki peperiksaan bertulis dan kemudian baru sessi temuduga. Panel ada DUA orang sahaja. Dalam kertas yang anak buah aku cetak menyatakan bermula 8.30pagi tapi..Janji melayu..Aku punya la Schumi bawa kereta di lebuhraya Pasir Gudang sekali sampai..Semua calon macam blur-blur. Petugas juga lambat menenangkan suasana. Nasib aku tak gerak lepas Subuh...Ada yang datang dari Batu Pahat gerak pukul 5.30 pagi kau..Masa tu aku lena diulit mimpi atau........

Aku tidak puas hati sebab aku kena tunggu lama namampus.haha.. Aku siap tanya kantin dalam kampus tu, kenapa makanan sikit sangat buat. Juruwang kantin yang lemah matematik itu memberitahu yang mereka tidak dimaklumkan. Ruangkan menunggu aku adalah dalam kereta.

Kesimpulannya hari Sabtu aku mostly dihabiskan di UiTM sahaja..Petang main bola lawan UniKL pun stress seterusnya menggagalkan aku untuk menjaringkan gol..Ohhh..aku perlukan but bola baru...

6 comments:

fajridil adha said...

uitm ni mmg barua.. anak melayu byk yg jd jahanam kat situ la.. tp pak menteri pejam mata sbb dorg pun suka tgk kehancuran bangsa melayu..

encik azuwan said...

tau xpe.tp tak semua..yg kuat je tak hanyut.

Umi said...

ada kaitan ke, but bola baru dengan tak dpt jaringkan gol? huhuhuuuu...

encik azuwan said...

gol adalah berkadar terus dgn kebaruan but bola=p

Halmey @ Berg said...

ko tak bleh pakai boot len ke?
tak abis2 nak but lotto tu..

encik azuwan said...

mesti la..bini aku leh ngidam..aku pun nak ngidam gak=p