Wednesday, April 21, 2010

Politik Murahan di Malaysia


Sejak pembangkang menang besar PRU lepas, rakyat Malaysia telah disajikan dengan perangai lampi ahli-ahli politik dalam parlimen. Itu pun ada rakyat Malaysia yang masih tidak nampak apa yang sebenarnya berlaku dalam arena politik di Malaysia.
Aku memang meluat melihat setiap kali PRK berlangsung. Contoh kita boleh linat apa yang berlaku di Hulu Selangor dan Sibu. Itu jam ada PRK itu jam Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin luluskan RM2 juta diperuntukan oleh KERAjaan untuk membaik-pulih sekolah-sekolah di Sibu. Setiap kali ada PRK, tu dia bak hang..peruntukan untuk ini sejuta..peruntukan untuk itu 2 juta.
Malas nak tengok berita Malaysia. Nonton RCTI atau SCTV lagi ngetop. Tak pun tengok Just For Laugh Asia di Channel 5(Singapura). Cerita AdaMaya pulak memang suruh kita sembah tv sepanjang maghrib. Habis AdaMaya pulak Nenek Kebaya. Dengan aku-aku terjebak semalam layan bini aku tengok cerita tu. Malam ni tak boleh jadi. Kena sahut seruan kat surau yang sekangkang kera tu.

p/s: safety boot basah semalam kena hujan.tengah jemur ni..so tak boleh masuk plant=)

2 comments:

ainazliena said...

aku dh wat incident report..ko masuk plant 2 td..pakai selipar jamban ajer..

jiwa sifar said...

laa..itu selipar kat bawah meja pc aku guna la.aku tukar jap sbb safety but aku lembap.aduyai.cube ko tgk selipar bwh meja dpn meja adi.same x ngan selipar aku pkai tu.

ok..seret muka atas tar.haha.