Tuesday, September 14, 2010

Adegan ketika dalam kenderaan ketika musim perayaan


Kebiasaannya bila tiba musim perayaan, jalan akan dipenuhi dengan kenderaan. Bermacam kerenah pemandu dapat di lihat. Yang suka potong queue tu jangan cakap la. Yang paling extreme 4WD naik divider tepi jalan tu untuk potong queue. Punya la tidak sabar tahap cipan. Kemungkinan tut sudah sampai di hujung anus.

Adegan 1
Pemandu di temani dengan ashabul-kahfi. Situasi ini adalah ketika semua penumpang lena di buai mimpi manakala  pemandu kelihatan seperti bosan.

Adegan 2
Kenderaan di pandu sekejap ke kiri dan sekejap ke kanan kemudian berhenti ke tepi. Kelihatan co-driver(mulut seperti tidak berhenti mengatakan sesuatu) sedang bersiap untuk take-over dari pemandu yang kelihatan mengantuk

Adegan 3
Pemandu meletakkan dagu di stereng kereta dek bosan dengan jem.

Adegan 4
Kenderaan seolah-olah tiada pemandu. Ini kerana kerusi pemandu diturunkan kebelakang. Jem tidak bergerak memaksa pemandu mengambil inisatif untuk berehat walaupun seketika. Mungkin pemandu lain akan salah faham(jika co-driver adalah perempuan) sambil menggeleng kepala seraya berkata,"Get a room"..

Adegan 5
Mulut pemandu berkumat-kamit sambil kepala bergoyang ke kiri kek kanan(berzikir barangkali) ketika memandu. Sambil memandu sambil buat ibadah.

Adegan 6
Pemandu seolah-olah meniru gaya Karam Singh Walia. Sekejap tangan kiri tangan ke atas sekejap tangan kanan naik ke atas. Mungkin cuba menerangkan kepada co-driver jika masuk Parit Sonto boleh tembus Singapura, laluan shortcut.


No comments: