Friday, October 29, 2010

Warga Emas di Menara Warisan Merdeka

Beberapa hari yang lepas ketika aku balik dari kilang ternampak seorang makcik tua melintas jalan. Aku rasa umur dalam 50-an. Di seberang jalan pula kelihatan seorang pakcik tua berbasikal muda..eh...baru. Umur dalam 50-an juga. Suami isteri kot. Si suami menyambut isteri dengan basikal je.

Terus terfikir masa depan apa yang akan terjadi pada aku ketika usia aku seperti makcik dan pakcik tua tu. Sempat ke aku tiup lilin yang berjumlah 50 batang(hari lahir aku lilin sebatang pun tak pernah tiup apa lagi 50 batang)?!..Dari bina Menara Warisan Merdeka 100 tingkat yang ntah apa-apa baik la duit(RM5 billion dan mungkin melebihi RM10 billion) tu diguna untuk membela warga-warga emas di Malaysia ni.Tak pun bonus untuk kakitangan kerajaan.haha..untung bini aku. Duit banyak tu boleh buat PTPTN jadi biasiswa, rakyat pendalaman, miskin tegar, pendidikan serta sanyak lagi. Menara tu boleh membantu rakyat Malaysia ke?

Cukai jalan motor aku mampus hari ini aku rasa. Semalam baru lepas tukar tayar TT900 80/90 tubeless, minyak hitam Castrol(ada gambar Christiano Ronaldo) serta lining brek belakang. Aku dengar cukai motor naik?!..Barua punya Najib. Aku beli motor cash pun cukai mahal lagi.

Akhir sekali...

4 comments:

mei said...

saye setuju dgn anda...
malaysia mmg suke bazir2 duit ke arah yg x sepatutnye..

encik azuwan said...

tau xde..mmg barua KERAjaan sekarang ni.

the bert said...

walaupon aku x amek tau sgt pasal mende2 politik..tp aku rase wat menara 100 tingkat tu adelah satu mende yg x patot..membazir je..baek duit tu tolong upgrade kwsn2 kg ke ade gak pekdah nyer..

mei said...

kt malaysia ni
melambak2 insan yg susah.
klu tgh makan kt luar kompem ade pakcik makcik dtg jual tisu sambil mintak derma.
kat pasal mlam o pasar lambak
lg ramai yg uzur sgt, mintak bantuan pai terbaring2 kt bumi.