Sunday, October 3, 2010

Rumah Idaman Kami


Salam penghabis aidilfitri. Setelah bekerja hampir 2 tahun, adakah perlu membeli rumah?!..Weekend ni aku riki rumah area Pasir Gudang dan pemenangnya adalah Nusa Damai!!!..24'x85' pulak tu dan paling penting SATU tingkat. Aku memang tidak gemar rumah bertingkat sebab nak kena turun naik serta memudahkan warga emas seperti mak bapak atok nenek datang.

Mula-mula rumah idaman aku dan mak buyung adalah Impiana Scientex tapi harga dia.......Memang out-of-our-league. Impiana ni dua tingkat dan memang luas. Masa aku masuk showroom Nusa Damai tu terus macam rumah idaman found!!!. Nak beli showroom tu terus sebab completed set serta tidak perlu invite Eric Leong. Kolam kecil yang comel ada, aircon, peti sejuk, perabot....etc...etc..

Aku sudah mula berangan bela ikan pirana. Agak ada tetamu datang buat hal bunuh+kerat delapan+campak masuk kolam tu. Rumah kucing juga tidak ketinggalan, Tehcik dan CT...........................................Pangggggg!!!...Berangan kuat..Apa ada hal, free je berangan.hehe..

Proses beli rumah ni memang super-duper leceh.. Tapi seriusly..I NEED MY OWN HOUSE!!!..

2 comments:

fana said...

Nusa Damai ni kt area mane eh? kitorg pon tgh cari² umah ni..for the time being nk cri umah utk sewa je dulu...somewhere between PG n kempas...

kalo ko tau sesape nk sewakan or ade umah nk disewakan, share² la eh...

btw, korg dok mane huh?

jiwa sifar said...

harmoni.actually dh setahun jualan dibuka.nasihat aku jgn sewa dgn ejen.rugi.better direct dgn owner.area pasir gudang ni bwh 500 sewa die.

kami dok bandar dinosor aka bistari perdana.sewa je.kt sierra perdana tak cube tgk.area2 seri alam pn orait je.duit ade xde je.haha.

tp seriusly..penin pk psl rumah ni.