Wednesday, October 13, 2010

Tentang Hon

Sebelum memulakan cerita tentang hon aku nak ucapkan tahniah kepada Johor FC yang berjaya menewaskan Pahang 1-0.

Kereta siapa yang tiada hon?!..Kereta lembu?!..Kelakar..Kita biasa dengar hon ketika di jalanraya dan adakah anda faham apa makna disebalik bunyi hon itu?!..Percaya atau tidak setiap bunyi hon mempunyai maksud tersendiri.

Mari kita membongkar rahsia bunyi hon.
  • 1x HON PENDEK - pemandu bercakap "Hai"
  • 2x HON PENDEK - pemandu bercakap "Terima kasih" atau "Jumpa lagi"
  • 3x HON PENDEK - pemandu mengarahkan kenderaan di hadapan supaya cepat sikit (biasa di traffic masa lampu dah hijau tak reti-reti nak jalan)
  • 1x HON PANJANG - pemandu memberi amaran kepada pemandu yang memandu secara merbahaya.
  • 2x HON PANJANG - pemandu bercakap "Nak mampus ke?" atau "Lampi" atau "[bahasa kasar]"
  • 4x atau lebih HON PANJANG - pemandu bercakap.................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Tilam..Tilam..Beli Tilam Lama...Jual Tilam Baru...Tilam..Tilam..."

1 comment:

apple dilla said...

2x hon pjg tu paling nyampah, bingit telinga,panas je rase. bab tilam tu pun bleh tahan panas jugak,tgh tido tibe2 alahai..