Friday, January 28, 2011

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) Memang Ca Ya Lam Alif Kaf Alif




Ini memang berlaku. Hutang PTPTipoo bini aku tinggal RM28.80. Untuk bayar habis, kita perlu isi satu borang dalam laman sesawang PTPTipoo. Borang ini akan diisi kemudian akan di fax ke PTPTipoo. Dalam masa seminggu dia akan balas dengan jumlah yang sebenar-benarnya.

Apa yang berlaku, dah seminggu lebih masih tidak dapat apa-apa respons dari PTPTipoo. Telefon PTPTipoo. Alasan diberi sebab kena setel proses Ujrah dulu. wadefak. Nak tunggu Ujrah tu setel, tak beranak pulak hutang PTPTipoo tu. Lepas telefon tu terus dapat emel jumlah yang perlu dibayar..pelik di sini.. Selesai bayar, telefon lagi PTPTipoo. Jawapan paling barua telah diterima. Kena tunggu sebulan, kalau ada yang tertunggak kena bayar lagi. Ini adalah prosedur. Sungguh Ca Ya Lam Alif Kaf Alif PTPTipoo. Habis tu kalau terlebih bayar, kau bank in dalam akaun bank bini aku?

Prosedur melampau ini la yang menyebabkan surat pelepasan hutang ntah bila sampai. Nak pinjam susah, apetah lagi nak bayar atau selesaikan pinjaman ini. Ini jasa BN memerintah? Semua sekadar retorik. Sekarang berita banyak bantuan ke atas rakyat pedalaman Sabah & Sarawak. Ini tanda PRU semakin dekat. Taktik biasa BN untuk 'ambil hati'.

Akhir sekali, mangkuk-mangkuk hayun kat bawah ni buat kerja apa je kat PTPTipoo? Speak like our language. Cuba la korang berada dalam kedudukan kami ni. Tak kan nak aku cium dari hujung rambut ke hujung kaki korang?! harkkkkk ptiuhHhhhh..Selama ini aku tak berapa langsung nampak usaha untuk membantu peminjam dari si mulut manis bicara di bawah ini.
Y.B. Dato’ Haji Ismail bin Haji Mohamed Said
Pengerusi
Ahli Parlimen Kuala Krau
* baik kau tak payah jadi pengerusi la bangkoi.
Y.Bhg. Datuk Idrus bin Harun
 Peguam Cara Negara
 Jabatan Peguam Negara
* muka mintak lempang laju-laju.
Tuan Haji Nik Hassan Shah bin Nik Ab. Rahman
Timbalan Setiausaha Bahagian
Bahagian Kawalan dan Pemantauan
Kementerian Kewangan Malaysia

Mewakili:
Ketua Setiausaha Perbendaharaan
* muka kesian mintak lagu "Tapak kaki ku dibibir mu"
Tuan Haji Ab. Rahim bin Md. Noor
Ketua Setiausaha
Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia
* senyum-senyum kambing. kena kekah baru tau.
Y. Bhg Dato’ Dr. Rosli bin Mohamed
Ketua Setiausaha
Kementerian Pelajaran Malaysia
* ini lagi sekor senyum 'udang di sebalik batu'
Y. Bhg. Dato’ Dr.  Mohd Shukor Bin Hj. Mahfar
Ketua Pegawai Eksekutif / Ketua Pengarah Hasil Dalam Negeri
Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia
* yang sekor ni akan pastikan yang peminjam tidak akan terlepas walaupun sembunyi dalam lubang cacing.

4 comments:

nurul_diya m. nor al-haj said...

alamak bt0l ker nie..??
cam menyesal lak pinjam ngn PTPTN nie..
adesshh...~~

encik azuwan said...

tipu dosa maa..
nyesal dulu pendapatan, nyesal kemudian tidak berguna.haha.

aku pun nyesal..tau pinjam dgn MARA.

fajridil adha said...

aku n abg aku punya ok je plak. aku punya lg best, aku pinjam 15k pastu masukkan dalam asb.. siap leh buat duit dr ptptn tu.. hehe.. bila dividen dan byk n sampai surat nak blacklist, aku bayar cash duit ptptn tu.. settle kes.. tp member aku ada gak yg kena mcm kes yg ko cite ni.. tgk nasib gak agaknya ek..[my blog]

encik azuwan said...

yuran pengajian byr guna ape?!..ko duit ramai xpe.haha.