Friday, February 25, 2011

Anjing Liar


Aku nak sentuh topik ini sebab baru tadi aku lihat after scene terlanggar anjing. Aku pula dilanggar anjing aka Johnny tapi aku bernasib baik Gelombang X aku tidak cedera. Anjing liar di kawasan perindustrian di Pasir Gudang aku tengok macam cendawan tumbuh selepas hujan.

Kembali kepada kemalangan pagi tadi. Ia membabitkan sebuah motor yang dinaiki sepasang suami isteri dan seekor anjing. Pasangan suami isteri itu telah tiada di tempat kejadian atau telah di papah ke dalam kereta manakal seekor anjing kelihatan terbaring di seberang jalan. Tiada siapa yang tolong anjing itu manakala geng anjing yang cedera itu menyalak macam bulan tengah mengambang.

Apa aku nak tekan kan di sini adalah MPPG seharusnya mengambil berat perkara ini sebab ia membabitkan nyawa mereka yang bekerja di kawasan perindustrian especially yang menaiki motor. Sekian.

No comments: