Tuesday, February 8, 2011

Aku dan Pria Malaya


Ahad lepas, aku dengan bini aku keluar bawa Zaheen jalan-jalan. Sampai je rumah, masa aku nak tutup gate rumah ada seorang pria malaya menyapa aku. Aku pun menjawab sapaan pria malaya ni. Aku ingat jiran tetapi menantu jiran je rupanya. Siap bagitahu aku yang dia kerja sendiri dan ini membuatkan aku rasa agak hairan. Bibit-bibit annoy aku mula kelihatan sebab pria malaya cakap aku jarang nampak kat rumah. Padahal si pria malaya ni bukan tiap-tiap hari lawat mak mertua dia.

Dan soalan yang bakal aku nantikan pun berkumandang, pria malaya bertanya aku ada polisi insurans atau tidak. Owh aku memang tidak berkenan kalau di approach sebegini. Siap tanya bila free sebab dia nak promote insurans dia. Terus aku cakap susah sebab aku kerja shift. Pembohongan berlaku untuk menjaga hati serta menyelamatkan diri aku. Siap mintak nombor telefon aku dan miss call takut aku tipu nombor.haha.

Siap puji-puji Tehcik, bukan main nak ambil hati aku. Aku agak annoy sebab masa tu dah nak maghrib dan macam tak kasi aku tutup gate semata-mata nak borak dengan dia. Aku dah pegang-pegang gate tu dengan harapan pria malaya ini faham body language aku tapi ternyata aku silap. Last-last dia dah tak ada point nak cakap terus aku cakap nak masuk dulu.


sekian.


p/s: musim tidak sihat sedang melanda.

No comments: