Thursday, November 25, 2010

hantu balut

Siapa pernah lihat setan yang menyamar jadi hantu angkat tangan. Aku pernah sekali tapi masa tu aku kanak-kanak belum baligh lagi. Masa tu malam Jumaat keliwon di rumah jiran aku selang serumah adakan tahlil dan yasin. Kanak-kanak macam aku ni lepak dan main bawah pokok jambu sebelah rumah yang adakan kenduri tu.

Sekali terpandang atas ada macam monyet dan ia mengeluarkan cahaya. Ala-ala super saiyan gitu. Masa tu tak takut sangat sebab ramai. Dari ambil kisah dengan makhluk tu baik aku dan kawan-kawan aku main.haha. Habis je tahlil dan yasin terus masuk dalam sebab masa untuk mentakedarah.

Masa kat belajar MRSM Muar, aku kena kacau dengan hantu balut. Aku memang jenis tidur awal. Tidak berapa suka nak huhahuha..ececece..alim mode. Nak di jadikan cerita, tengah syok-syok aku tidur tiba-tiba aku dengar..soul.....soul...soul...Aku buka je mata, ada wajah hitam gelap dan badan dibaluti kain putih. Boleh bayangkan tak perasaan aku waktu tu?!..haha..Sumpah tak takut sebab aku cam tu wajah Tobek, member aku. Terus si Tobek sumpah seranah Just for laugh dia tidak menjadi. Aku terus tiada mood nak kembali tidur.

Aku rampas cadar putih yang membaluti si Tobek. Mangsa aku budak bilik sebelah aku. Tapi kali ini plan mesti cantik. Majid baring bawah katil mangsa iaitu Nizam. Si Nizam ni sekarang sudah kerja dengan Petronas tidak silap aku. Semua sudah set, lampu coridor siap matikan untuk kasi real punya. Majid menjalankan tugas sebagai pengejut si Nizam ni. Aku pula berdiri di hujung katil Nizam.

Bila Nizam sedar je mata aku dan Nizam berpandangan..chewah..Lama juga Nizam tenung aku.Dalam hati aku, cilake..Just for Laugh aku tidak menjadi. Aku ambil keputusan melompat-lompat lalu cuba menghempap si Nizam. Hasil dia.......aku kena tendang balik sambil si Nizam tu jerit Allahuakbar.  Dalam tiga kali juga aku buat macam tu. Majid memang dah pecah perut kat bawah katil tu.

Aku apetah lagi, terus buka costume dan gelak memecah keheningan malam. Si Nizam sedar dia telah di Just for Laugh kan gelak-gelak ketakutan dalam keadaan bibir sudah pucat. Tapi aku minta maaf dengan si Nizam tu dan dia pun tak ambil hati sangat.hehe..Dalam gelak-gelak itu goyang jugak kalau aku pulak yang kena betul-betul. Mau tak cukup tanah aku lari. Malam tu memang macam-macam adegan lucu. Nak takutkan orang katil ni, katil sebelah yang gigil ketakutan.

Barua..baru aku ingat malam ini malam Jumaat. cibetttt....