Wednesday, November 10, 2010

52 graduan PENDIDIKAN ditarik balik penempatan



Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Yassin apa khabar?!..52 orang nampak macam sedikit jumlahnya tapi kita bercakap perihal nasib seorang PENDIDIK di sini. Penempatan 52 orang ini ke Sabah telah ditarik balik atas sebab berlaku lebihan opsyen di Sabah. KPM main tangkap muat je ke masa proses penempatan graduan PENDIDKAN ni?!. Nak tunggu penempatan baru mungkin akan memakan masa.


KPLI dan DPLI lincah je dapat penempatan. Menteri Pelajaran aku rasa tidak ambil kisah. Apa yang Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Yassin kisah adalah kepincangan PKR yang sedang berlaku sekarang ini. Kebanyakan graduan yang ditarik balik penempatan mereka berasal dari negeri PEMBANGKANG. Ada yang sudah tempah tiket kapal terbang segala tetapi tiba-tiba diberitahu penempatan ditarik balik. Burn macam itu je persiapan mereka ni. KPM nak ganti rugi ke? Muhyiddin Yassin mahu berjumpa ke dengan 52 orang ni?!..Owh Muhyiddin Yassin lebih ekzejeret untuk melawat mangsa banjir di negeri PEMBANGKANG. FYi tempat yang Muhyiddin Yassin lawat tu langsung tidak kena banjir OK.


Patut la allahyarham Sultan Iskandar lebih sayang Ghani Othman dari Muhyiddin Yassin. Transformasi yang Muhyiddin gembar gemburkan dalam KPM hanya lah retorik semata-mata. Sejarah wajib lulus?!..Kalau Sejarah aku dapat markah 100%, confirm ke boleh jadi engineer? boleh maju kan negara? Bagi aku cukup sekadar tahu sejarah. Yang lepas tidak perlu dikenang kembali.

No comments: