Friday, January 8, 2010

kenapa & mengapa

aku dengan hidung kempis memiliki celcom berukban tapi dalam dua tiga bulan yang lepas aku tak guna tapi member aku yang guna. tapi member aku ni ada masalah kerja kontrak tak disambung so dia tak bayar selama dua tiga bulan. member aku pulak sengal tak bagitau aku..kalau tak aku suruh dia cepat-cepat kasi balik berukban kat aku.. tapi member aku tu dah bank in duit yang tertunggak tu.

aku tiba-tiba terfikir KENAPA...aku bagi contoh la...aku register celcom berukban, bayar berukban & sebulan punya caj. lepas tu aku terlambat bayar terus celcom potong connection aku untuk ke internet.aku ngada+gedik tak bayar untuk dua bulan..aku still tidak boleh layari internet tapi pada masa yang sama aku masih dikenakan caj untuk kedua-dua bulan tu. faham tak apa yang aku maksud kan?!..bukan masalah mampu atau tidak..servis yang aku guna dari celcom aku tak dapat guna untuk dua bulan sebab celcom tutup port connection aku ke internet tapi celcom masih cas..aku tak baca T&C kot..kenapa aku tak guna yang prepaid?sebab masa aku register dulu prepaid berukban belum ada lagi..
sama juga pasal cukai..LDHN menghantar surat kepada lebih kurang tiga juta pembayar cukai di Malaysia hanya untuk memberitahu yang LHDN tidak akan menghantar borang kepada pembayar-pembayar cukai ini. paling busuk pun setem yang akan diguna adalah 30 sen & kos untuk setem je dah RM900000. itu belum masuk kos cetak, kertas & etc. Pembaziran bernilai lebih kurang RM1 juta..yang mendapat durian runtuh Pos Malaysia jugak.

kenapa?..aku tak mampu..
kenapa?..berlaku pembaziran..
kenapa?..aku nak tanya rosmah sebab apa dia nak kecoh-kecoh dia telefon isteri PM Mesir supaya membebaskan pelajar Malaysia
kenapa?..gaji aku tak naik-naik..haha...tiada kaitan..

mungkin jawapan di sini..

6 comments:

nashkia said...

thanks, mempromosi

encik azuwan said...

xde hal...stimbot pn je..

nashkia said...

sudahlah dengan steamboat ko..
kurang boleh dipercayai

aku pegi jugak makan (lepas geram) dgn syaza n bakal adik2 ipar die..

so xde ;lah ras kecewa sgt dgn ko

haha

wawa pucca said...

aku jumpa anak rosmah aritu.
bini dr.fazley
mcm rosmah la :)

eh
ada kaitan tak?

encik azuwan said...

ada...persoalan nye kenapa & mengapa:P anak die dgn suami first dulu iaitu pembaca berita dunia TV1..sape ntah name die.

wawa pucca said...

ameier cmtulah nama dia.
hahahaa
arwah atok aku salu tgk berita tv 1

figure bini dr.fazley mmg cm rosmah weh!
aku tak tipu

tapi dr.fazley mmg idaman malaya lah! hahahahha

pompuan pon suka yg cantik & handsome gak ok!

6 pax-bukan boroi.tet!