Friday, April 1, 2011

Senior vs Junior


Ingat lagi masa zaman asrama, asal senior lalu sebelah kena beri salam "Assalamualaikum abang". Kalau tak beri salam meeting malam minggu siap la kena starlight. Define starlight...meletak tapak tangan pada muka mangsa, tarik jari tengah dan lepas. Mangsa akan nampak cahaya bintang atau starlight selepas itu. Faham?!..

Tempat kerja aku tiada masalah ini tapi tempat kerja bini aku ada masalah ini. Sungguh kuno pemikiran mak-mak orang tidak sedar diri ini. Sebab apa aku cakap mak orang bukan bapak orang? Sebab ini melibatkan perempuan sahaja. Pressure 90% datang dari pihak pentadbir dan 10% dari pelajar. Hanya kepuasan mengajar dapat mengurangkan pressure ni.


Dari awal lagi aku memang anti dengan pihak pentadbir yang berpemikiran sempit walaupun umur dah nak pencen. Aku selalu berangan dapat sembur pihak pentadbir tersebut. Ntah sampai bila azab pentadbiran pemikiran sempit ini akan berakhir.

p/s: kalau nak rasa pelempang, sambut la April Fool.

No comments: