Friday, June 25, 2010

Berita baik dan berita buruk


Macam biasa kalau petang balik kerja, mesti borak dengan mak buyung pasal Sekolah ku cemerlang sekolah ku gemilang si sanjung warisan berzaman..kan aku dah ternyanyi lagu SMKA aku...eh..ye ke lagu SMKA?!..jap..ntah sudah lupa.

Berita baik adalah tiga stooges bersama tujuh yang lain akan berangkat ke Sabah or Sarawak. Lawatan apa ke jadah. Jumlah tenaga pengajar akan berkurang sebanyak sepuluh orang. So semakin banyak relief yang mak buyung aku akan dapat, ini berita buruknya.

Memang barua punya orang atasan ni. Buat la lawatan masa cuti sekolah. Tiap-tiap bulan ada je perkara difikirkan secara tidak logik. Salah seorang tiga stooges ini kadang-kadang gatal untuk ambil tugas menyusun waktu relief dari Ketua Bidang/Panatia. Dengan adanya tugas ini beliau akan mereliefkan waktu mengajar beliau kepada guru lain. memang dari masjidil haram ke jeddah betul. memang saket dado den donga. Memang domba tenan.

Semoga mak buyung aku diberikan kekuatan untuk mengharungi pemerintahan kuku besi tiga stooges tu. Amin. 

3 comments:

laila said...

sian mak yong...apsal pak tak yong lak yg meroyan?x baik utk kesihatan baby..sabar..sabar....hehehhe

encik azuwan said...

pembawakan..hehe...

Umi said...

laila : masa mak aku jadi cikgu pun, aku yg dgr dia punya bebelan, aku yg meroyan.. huhuhu.. sebab tu aku xde rezeki jadi cikgu kot? hahaha..

encik azuwan : ko kena bagi semangat kat wife ko tu.. sian dia..