Wednesday, June 30, 2010

Ceriakan pagi anda dengan kesabaran

Doktor lelaki Klinik Johor kat pusat bandar Pasir Gudang memang ga alif mim pa nga. Memang sudah tiada pilihan lain sebab tu je klinik panel 24 jam. Sebagai pesakit kita ada hak untuk bertanya dan doktor sepatutnya jawab dengan ikhlas.

mak buyung: Masa tarik nafas, sakit di bahagian dada so kena tarik nafas pendek untuk elak sakit.
doktor sinis: itu angin..bla..bla..gastrik..bla..bla..
mak buyung: ye ke gastrik sebab kalau gastrik sakit kat ulu hati.(ada pengalaman gastrik)
doktor sinis: sekolah ajar apa?
mak buyung: fizik.
doktor sinis: subjek sains kan. so sepatutnya tahu..bla..bla..(diakhiri senyuman sinis)

Pagi-pagi doktor ni dah nak buat sakit hati. Apa kena mengena dengan mak buyung aku ajar sains dengan sakit dia sekarang?! Masalahnya sekarang mak buyung aku yang nak tahu sebab sebelum ni pernah tanya doktor kat Segamat dia cakap...bla..bla(penerangan sains, malas aku nak amik port). Sebab doktor sinis ni cakap ubat semput yang mak buyung aku guna ada steroid, so makin teruja la mak buyung aku ni bertanya perkara lain(mak buyung memang mempunyai sifat bertanya yang tinggi). Nak tahu lebih lanjut tanya mak buyung.

Dalam perjalanan pergi kerja pulak lain pulak cerita. Kejadian ini nyaris meragut nyawa aku.hehe..rujuk gambar di bawah.
Bahagian belakang motor aku anjing coklat, Johnny(nama aku suka-suka letak) rempuh. Aku masa tu dah angkat kaki(ingat Johnny nak rempuh bahagian sipi kanan aku). Johnny mughalazah tu. Tak kan aku sampai-sampai kilang nak kena sertu pulak. Ba alif ba ya punya Johnny. Kena sertu ke motor aku ni?..heh...

7 comments:

Umi said...

encik azuwan, itu klinik mmg ada doktor yg mcm tu.. mmg menyakitkan hati... utk mak buyung, akak cadangkan gi klinik rozikin, jln betik, kota masai (klu ada dlm list panel ko ler), doktor pompuan (nordini), lebih selamat call dulu, tanya doktor sape waktu tu, jgn jumpe doktor lelaki.. dan 1 lagi, klinik perdana, kmpg pasir putih... cuma tu la, bukan 24 hours la plak... bab motor tu, kena samak ler, kang najis dia melekat kat seluar hang tu...

encik azuwan said...

xde dlm list.penawar masai ok x?!

tapi kena tayar je Johnny langgar.

Umi said...

penawar masai, doktor tukar2... pengalaman dari encik hubby.. so, tak dpt nak budjet doktor mana yg sesuai.. setakat nie, dia kena tak sesuai langsung... huhuhu...

ainazliena said...

cian mak buyung..
tp aku suker klinik johor tu..
senang nk dpt MC..
siap offer MC lg..
so far x penah ada masalah dgn klinik 24jam tu..nasib2..

encik azuwan said...

owh..

nana - ko mmg suka MC.doc perempuan OK..doc lelaki je yg cam gampang.

Madi @ Aed said...

kereknye Dr..sabar deh mak buyong(eh..aku pong panggil mak buyong..:p)

encik azuwan said...

kerek la die ada kelulusan doktor.