Monday, October 29, 2012

Tempurung Kepala dan Tesco

Raya korban aritu sempat ziarah member aku, Kadon. Dulu lepas SPM selalu lepak depan rumah Kadon. Sepatutnya kahwin raya korban ni tapi tangguh. Aku baru tahu yang Kadon ni kemalangan. Bahagian depan tempurung kepala dah tiada. Luluh la siot hati aku tengok keadaan die. Bukan salah die pun masa kemalangan. Kereta himpit motor dia dan dia langgar tembok dekat flyover Pelangi Indah.

Ada darah beku dalam otak. Tempurung(depan) kepala kena buka. Lepas dah buang darah beku, doktor check tempurung lama tak boleh guna sebab dah retak. Tengah tunggu claim socso untuk dapatkan tempurung artificial. Kadon cakap kejap je tapi berdasarkan kerenah birokrasi, konfem lambat lagi.

Nasib pakai helmet, kalau tak mesti dah pecah kepala hentam tembok. Tapi helmet hanya mengurangkan risiko kemalangan OK. Semoga Kadon tabah menghadapi dugaan ni.

Lepas tu aku nak kompelin TESCO Seri Alam ni. Macam tahi. Aku dah banyak kali terkena. Harga barang bila scan kat cashier lain dari harga yang dia pamerkan. Beza seposen dua ok lagi ini 3 4 ringgit tu. So kalau korang nak beli barang kat TESCO Seri Alam, bawa pen marker. Mark harga based yang kau ambil dari rak barang tu. Sistem salah ke, salah susun barang ke. Customer Always Right.

p/s: BPL season ni musuh Liverpool adalah referee. sekian.

No comments: