Friday, October 19, 2012

Siri Bercakap Dengan Zaheen - Siri 2

Sejak Zaheen pandai bercakap, kalau tengok TV mesti ada 'nape?' menjadi perkataan pilihan. Kalau watak kartun tu berubah expresi terus Zaheen pandang aku dan 'Nape?'. So aku pun goreng je la.Goreng bukan sebarang goreng tau tapi goreng yang ada input.
Ini baru dua tahun bhaiii. Kalau aku dah hantar pi sekolah. Mau balik sekolah kena tembak berdas-das soalan yang kita orang dewasa tidak pernah terfikir. Aku dah dapat bayangkan. Smartphone di sini memainkan peranan penting.

Contoh la tiba-tiba Zaheen tanya kenapa air liur kita tidak pernah kering(soalan dipetik dari anak makcik aku). Dengan selamba aku akan jawab, "Jap eh, abah kena telefon kilang ada perkara urgent". Sambil buat gaya cari nombor telefon kilang dalam smartphone. Terus Google. Pap dapat jawapan terus terangkan pada Zaheen.

Jauh bebeno aku berimaginasi tapi keadaan ini akan berlaku..Percayalah.

No comments: