Monday, October 1, 2012

Siri Bercakap Dengan Zaheen

Kadang-kadang kita ambil mudah apa yang budak-budak cakap lebih-lebih lagi budak baru pandai bercakap. Harap anda tidak sebegitu. Aku selalu je borak dengan Zaheen walaupun tidak faham sepatah haram keluar dari mulut dia tapi aku layan je.


Yang pelik, bila aku suruh tutup pintu atau bagi arahan mudah. Boleh je ikut. Zaheen faham aku tapi aku tak faham Zaheen. Macam semalam, tengah tengok Timmy Time. Aku check siaran 611 ada Ultraman. Aku pun tukar tengok Ultraman sebab Zaheen suka Ultraman. Eh bukan suka tapi sangat suka. Sebabnya, bulan ada pergi Tesco dan ada mainan Ultraman tapi aku tak belikan sebab nak beli mainan yang education konon nya sekali dah beli di Tesco. Sampai rumah rosak. Selang beberapa hari mak buyung pergi tukar mainan yang educational tu.

Masuk je dalam Tesco terus Zaheen cakap Ultraman. Last-last tukar educational toys tu dengan Ultraman. OK kembali kepada cerita asal. Lepas je aku tukar jadi Ultraman..ehe..maksud aku cerita Ultraman, Zaheen ngendeng dekat aku..lalu berkata," Ekkkk..mimi..". Aku macam buat dono je. Zaheen ulang lagi ayat sama. Mak buyung yang sedar yang Zaheen suruh tukar cerita Timmy Time.

Cerita Timmy Time ini watak utama dia kambing. Bunyi kambing beekkkkkk tapi Zaheen pronouce eekkkkk..Baru aku dapat tangkap. Asik tergelak sorang-sorang bila ingat balik. Dah besar anak aku ni.

No comments: