Wednesday, May 25, 2011

Brek Kecemasan


Hari ini nyaris aku langgar kereta. Salah aku? Mari aku terangkan situasi sebenar. Ada kereta dah beri signal untuk masuk jalan aku, so aku off kan NOS motor agar aku tidak cium bontot kereta tu. Kereta ini datang dari bahu seberang jalan. Mungkin dia park untuk punch lepas itu baru cari parking. Instead masuk jalan aku, kereta ini melintang, rupa-rupanya nak masuk parking di bahu jalan kanan aku.WTF.

Masa ni dah berderau dah, brek belakang sampai tayar ngokot sambil mengimbang motor agar tidak jatuh. Motor aku berjaya berhenti 3 4 inci dari bahagian depan kereta tu dan berada di bahu jalan. Rasa macam nak hisap rokok Lucky Strike masa ni. Pengawal keselamatan tempat kerja driver hampir malang ni menjerit memberi amaran. Aku hanya toleh tengok driver kereta itu yang macam tergamam dengan muka sebengis Singa Aslan.

Aku berlalu dari tempat kejadian mengenangkan perlu punch sebelum pukul 8.15 pagi.

p/s: siapa mahu tengok konsert Zainal Abidin boleh beli dengan aku. ntah bila dan di mana konsert tu aku pun tak tahu. memang dasar orang tua tidak sedar diri kaki kikis duit cikgu.

No comments: