Friday, February 19, 2010

Hikmah

Setiap kejadian yang ditentukan Allah pasti ada hikmahnya
Malam jumaat yang bujang aku telah diisi dengan aktivitas-aktivitas biasa seorang Muslim. Selain itu malam jumaat kali ni tidak berjaya membunuh syaitanirrajim..Lepas maghrib keluar dengan AC Mizal. Macam artis la pulak ek. Tidak sama sekali. Kawan aku yang bernama AC Mizal ni ada iras-iras AC Mizal gitu, sebab tu aku panggil dia AC. Tamat cerita pasal AC Mizal.

Ingat mahu lepak bersama rakan-rakan bujang yang lain tetapi mereka sangat sibuk dengan kerja mengalahkan orang ada anak or berkahwin seperti aku. Dipendekkan cerita aku ajak AC lepak bersama Acop di Stulang Laut. Tajuk lepak kali ini adalah Confession of a Acopholic. Alhamdulillah semua sudah hampir NORMAL.

Semua yang berlaku dalam dunia ini ada hikmah dia. Contoh hukuman sebat ke terhadap kesalahan khalwat..sebatan tu bagus sebab ia bla..bla..bla..baca sini..eh..jauh sangat dah ni melalut. Kalau kita pegang pada perkataan Sabar...banyak hikmah dia..Kadang-kadang kita selalu dengar orang cakap, "Sekali dua aku boleh sabar"..

Aku marah?!..Mesti la pernah..Aku ni punya hati ni bukan putih sangat pun. Tips untuk mengawal kemarahan adalah diam. Basahkan muka atau lagi afdal ambil wudu'. Kalau marah masa bawak kereta, bawa laju-laju..haha..ayat yang last sila jangan ikut ye.

2 comments:

wawa pucca said...

Confession of a Acopholic?
amboi amboi amboi
bukan acopholic ah.
mawiholic.hahaha

ada hikmahnye
setelah aku bersabar dgn sabarnya.
aku harap,ini ialah hikmah yg ditunggu itu(semasa meroyan-period)

haha

thanks soul....
aku dpt balas dgn doa je.
doa babybabybaby!

jiwa sifar said...

haha..

period pun meroyan ke?

ni belum berbadan dua lagi ni.