Monday, March 5, 2012

88 Tahun Sudah Sejak Tumbangnya Sistem Khilafah


3 Mac 2012.88 tahun yang lalu bersamaan 3 Mac 1924 telah berlaku suatu peristiwa hitam yang meragut segala-galanya iaitu Khilafah Islam daulah Usmaniah ditumbangkan oleh kufar British melalui ejennya Mustafa Kamal laknatullah.Institusi Khilafah yg pernah memayungi umat selama 1342 tahun telah lenyap dari peta dunia.

Tiada lagi undang-undang berasaskan Kitabullah & sunnah Rasul melainkan diganti dengan undang-undang penjajah.Empayar Islam Ustmaniah yg melebar dari Andalusia(Sepanyol) ke Nusantara merentasi 3 benua,Asia,Afrika & Eropah dipecah-pecahkan menjadi negara bangsa seperti yg ada pd hari ini.Sejak itu puak kufar menanamkn Nasionalisme supaya kaum Muslimin mencintai negara bangsa masing-masing & memberi demokrasi serta undang-undang yg di asaskn Lord Reid sbg undang-undang tertinggi negara.

Sungguh ini sebuah malapetaka bg seluruh kaum Muslimin sejak runtuhnya daulah Khilafah.Hingga ke hari ni kaum Muslimin berpecah belah kerana demokrasi sedangkan kita pernah mempunyai sebuah negara besar & hidup aman tanpa bercakaran sesama sendiri.Puak kufar telah berjaya menjauhkan kaum Muslimin dengan al-Quran & sunnah dengan memasukkan sekularisme,kapitalisme serta hedonisme adalah tujuan utama dlm kehidupan.

Kaum Muslimin pd hari ini semakin jauh dengan pemahaman sistem Khilafah Islam & menjadi penentang sistem dari wahyu ini sedangkan sejak zaman Rasulullah s.a.w sehingga 3 Mac 1924,sistem dari wahyu ini menjaga umat dengan kedamaian & kemakmuran sehingga menjadi negara super power yg di takuti oleh org2 kafir.

Inilah tugas kita wahai kaum Muslimin yg mempunyai kesedaran & hati nurani ! Perjuangan ini tidak pernah & tidak akan berhenti sehingga tegak kembali Khilafah Islam.Kita sudah muak dengan sistem taghut yg ada pd hari ini yg sentiasa menindas umat.Hak-hak rakyat di rompak di depan mata.Cukai-cukai yg sama sekali haram disisi Islam di kenakan keatas kita.Gejala sosial yg berleluasa tidak pernah surut malah para pnguasa tagut memperbanyakkan pusat2 maksiat.Malapetaka apakah ini? Inilah kesan sejak keruntuhan daulah Islam 3 Mac 1924 tp kebanyakan mereka tidak mengetahui.


p/s: jiran kompelin Tehcik lalu pada ampaian baju serta duduk atas motor. hadoi..nak hantar Tehcik balik Segamat ke demi keharmonian hidup berjiran?..hmmm..

1 comment:

ANNAS said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu