Thursday, November 3, 2011

Anak tiri ke?

Kalau cakap pasal anak tiri mesti sudah bayang kekurangan yang bakal di kecapi. Ini 'realiti' drama Malaysia. Same goes to IT department. Selalu di anak tiri kan. Walaupun 'mereka' tahu kepentingan bahagian IT yang sangat berkait rapat dengan setiap transaction business yang 'mereka' buat, tetapi orang-orang IT macam aku didn't deserve better service.

Kilang aku yang sebelum ini pun mendapat nasib yang sama. Manager IT kilang lama aku memang sangat malah terlebih outspoken. Tapi aku respect la pada dia sebab dia memang care terhadap pekerja bawahan dia yang tiga orang termasuk aku.haha.. manager aku sekarang?!..Dia lebih cenderung kepada personal gain. Manager aku sekarang solely on SAP, sistem lain memang dia tidak pandang walhal sistem cokia untuk timbang lori keluar masuk pun dia pandang enteng.
Lepas dua orang yang handle sistem cokia weight bridge hantar tender, baru nak terkial-kial. Buat meeting bagai which CFO akan join. Aku tidak nampak sifat kepimpinan manager aku sekarang, sampaikan nak kasi tugas pun guna emel without no discussion first dengan pihak yang terlibat........nasib bukan aku..

ok stop sampai sini.

No comments: