Friday, November 11, 2011

11.11.11

Ketika merempit ke tempat kerja pagi tadi, perasan sebuah kereta dengan seorang lelaki berpakaian seperti mahu pergi bernikah. Baru teringat hari ini tarikh cantik 11.11.11. Sebenarnya semalam cukup tiga tahun arwah abah aku pergi meninggalkan aku. Waktu macam ini aku rasa tengah mandikan jenazah abah aku.


Naik motor pagi tadi pun macam teringat-ingat ketika seminggu sebelum pemergian arwah abah. Hampir setiap hari(seminggu sebelum meninggal) abah akan telefon aku bertanyakan motor yang baru aku beli. Nasihat aku jangan jadi mat rempit. Tidak sempat aku nak balas jasa abah aku walaupun sedikit. Menyesal pun tidak guna, sekarang hanya mampu doa dan buatkan amal atas nama arwah. Lepas pemergian arwah, emak aku cerita yang dia mimpi abah pakai baju kemeja favorite arwah. Arwah hanya senyum melihat emak.


OK kita lupakan sedih. Di kesempatan ini aku nak ucapkan tahniah kepada Acop dan Wawa yang akan nikah hari ini. Aku doakan korang kekal bahagia sampai akhirnya. Dua minggu lagi kita jumpa kat Felda Air Tawar 2 ok.


Akhir sekali aku nak kongsi kegemaran muzik kegemaran arwah abah aku iaitu ghazal.

No comments: