Thursday, March 3, 2011

Soalan



Sejak kerja tempat baru, soalan wajib di tanya. Siapa nama? Ini soalan wajib sebab kena tahu nama. Dan soalan kedua yang akan di tanya adalah..Dah kahwin ke belum?!..Yang aku tak boleh belah semalam, lepas aku jawab dah kahwin terus dieorang cakap, "Baru nak rekemen anak dara kat department ni". Baik hati betul dieorang ni nak rekemen. Semua cakap, muda nya dah kahwin. Ada yang cakap bagus la kahwin muda.

Owh..Malam tadi tengok 360, budak sekolah bangga pergi clubbing. Masuk kelab mesti minum air kencing setan..blah..blah..blah...Wahai kerajaan, sila haramkan premis hiburan seperti itu. Tempoh pembayaran saman pulak dilanjutkan sampai 10 Mac ini. Tegas la sangat kerajaan ni. Ke rambang mata duit masuk macam air sejak dua tiga hari ni?! Cash injection untuk pilihan-raya.

Malam tadi juga aku didatangi tukang urut Pak Ya yang agak famous di Pasir Gudang dan area Johor Bahru. Setelah setahun lebih tak urut, malam tadi..prak..pruk..prak..pruk..Caj yang dikenakan RM30 which sangat la murah siap kasi pil...eh bukan pil kuda ok tapi pil pecah angin yang diperbuat dari herba.

p/s: perlu bersenang untuk susah, perlu bersusah untuk senang.

4 comments:

ainazliena said...

glamer ke pak ya tu..pesal aku x kenal plak..inbox aku no. tipon dier..

laila sanuri said...

bg no tipon pak ya tu..susah la nk cari tukang urut lelaki..utk somi aku..bukan aku hehehe..

Damak tunggal said...

Boleh bg no tel Pak ya tak... Urgent... Dulu ayah selalu urut dgn dia... Tp no tel nya hilang..

Damak tunggal said...

Boleh bg no tel Pak ya tak... Urgent... Dulu ayah selalu urut dgn dia... Tp no tel nya hilang..