Wednesday, December 30, 2009

Sibuk

Ape kebende yg buat aku sibuk?!sejak Krismas aritu...rumah sewa..pak & ibu mertua datang bersama adek2 ipar aku yang lain. dieorg bawa barang yg agak penting iaitu mesin basuh!!..auto tu..mesin basuh ini bukan dibeli tetapi dihadiahkan kepada aku & ain sempena hadiah perkahwinan aku. berjuta-juta terima kasih kepada Dya yg telah berjaya mengoyakkan poket beliau utk membeli mesin basuh tu.hehe..disebabkan pak mertua tak berapa nak tahu jalan pasir gudang ni..macam aku expert sgt je...cerita seterusnya akan menyedarkan korang yang aku lom expert jalan pasir gudang ni.aku kena jemput pak & ibu mertua & adek2 ipar kat SMK tmn pasir puteh sbb tu je tempat yg senang dituju..
Dalam pukul 1.30pagi jugak aku kne jemput dieorg.smp2 je terus bawa keluar barang dari van. siapkan tempat beradu keluarga "baru" aku ni..anak buah aku najla yg baru nak masuk darjah satu lepak skali dgn pak ucu kesayangan die..haha.. pak mertua tak berapa nk sehat..kaki die meragam..jln pn cm azab je aku tgk..terharu gak aku tgk kesemangatan pak mertua aku ni. Pagi tu sarapan kt rosni cafe. tgh ari aku bw ayah,anis,amir & amin p solat jumaat kt poli. si amin aka adek ipar aku yg bongsu merengek nak X-BOX sbb die mintak ibu X-BOX mase ibu tgh mamai bgn tido..ibu mengiyakan je permintaan amin nak X-BOX..ntah ibu tau ape tu X-BOX ntah tak=p . pas solat jumaat tu kteorg siap p jusco tebrau utk mencari X-BOX..tapi malang nye...xde X-BOX dijual di jusco tu..watta joke..harap je beso namampus tapi X-BOX tarak...or kteorg tak jumpa. utk pengetahuan korang..perjalanan dari pasir gudang ke jusco, najla non-stop bercakap. dah macam radio pn ade aku tgk anak buah aku ni..dusHhh..~

ingat otw balik jusco nak singgah kedai letrik..ibu & ayah nak belanje peti sejuk=) sekali aku bagi salah jalan...terus punya terus smp jalan mati. malu siotTtt..haha..lantak la..tp jumpa la jln pulang & hasrat ayah nak lalu masai termakbul..dolu2 ayah keje kat pasir gudang..sweet memory gitu. cancel plan beli peti sejuk tapi balik umah dulu siap2 & p umah mimah akak aku yg dok kat jln helang. sblm kawen aku bermastautin kt umah die & pas kawen seminggu aku lepak umah die. najla tinggal sbb esok aku kne p kahang barat george kawen. yg tak boleh belah tu si najla ni nangis teresak-esak pas kteorg balik..puji2 mak ucu die baek & etc..huhu..
esok pagi usha kedai letrik beli esbok..syukur sgt2 sbb ibu ayah belanje esbox ni. boleh la ain masak2 pasni..pastu ayah ibu terus lincah p jusco kt taman U plak & terus blk segamat. aku & ain blk segamat tapi aku singgah kahang barat. aku gerak ngan biskut & tunang naek tapi lain kereta. jauh la siot nak g kahang barat tu. smp2 je ade ijal, capang, bob dragon. aku terus melantak, lapo la siot jalan jauh. bini george ni dapat posting pasir gudang..mmg berkampung la mrsm muar 01/02 kt pasir gudang ni.

pas salam kokot kt bapak nye george terus lincah..tibe2 ibu called yang ayah ngidam keladi minyak. singgah kedai tepi jalan kat ayer hitam beli keladi. smp segamat dah petang. esok nye p keje kahwin blkg rumah & terus lincah balik pasir gudang sebab aku aku game bola kt tg puteri resort pny padang lawan MMHE. tapi aku kne anto anis p UTM dulu baru gerak pasir gudang. hujan renyai2 masa aku maen bola..posisi aku seperti biase seperti Torres..haha..maen first half je sebab penat namampus..penat2 pun berjaya sumbat satu gol..

esok kerja dengan kaki yg macam nak cramp & badan bisa2...adus...

2 comments:

nashkia said...

holiday plaza ada banyak pilihan untuk console game

harga pon berbaloi2

try lah ke sana

jiwa sifar said...

xpyh..aku dh donlod!...