Tuesday, December 31, 2013

Cara Menyah-pasang ACER Aspire One D270

Memang wow tatabahasa untuk tajuk kali ini. Menyah-pasang?!!..Pertama nya aku nak ucapkan terima kasih kepada kerajaan Malaysia dengan bantuan netbook 1Malaysia ni kepada warga FELDA. Mak aku yang 'hadiah' kan kepada aku pada tahun 2012. haha..Orang kuat UMNO boleh dapat dua tiga biji netbook ni. Tapi masih tidak diketahui nasib netbook-netbook yang diedarkan ini.

Alhamdulillah yang mak aku hadiahkan pada aku masih bernyawa cuma keyboard bermasalah. Sudah order spare part keyboard yang berharga RM70 termasuk penghantaran. Aku usha harga kat ACER Kip Home Mart. Siap tanya mana netbook nya sebab dia nak tengok. Aku cakap aku nak pasang sendiri. Padahal aku dah beritahu model apa. Sekali tanya harga RM150 terus aku cakap okay dan berlalu pergi sambil berkata di dalam hati baik aku beli online jimat RM80.

Sudah melalut. Mari kembali ke topik asal. Cara menyah-pasang ACER Aspire One D270:

- Umpil keyboard anda. Umpil dari bahagian atas menggunakan skru-driver mata pipih.
- Cari perkataan door dan di situ mesti ada skru berdekatan dengannya. Nyah-skru.haha..jangan gelak.
- Ada bahagian Door yang menunjukkan anak panah yang tidak mempunyai skru. Tekan perlahan-lahan.

Selesai. Tidak faham? Lihat video di bawah.



p/s: netbook hanya boleh support maximum 2GB RAM. AOD270 boleh upgrade ke SSD hard disk. Ada rezeki lebih boleh upgrade netbook ni inshallah.


No comments: