Tuesday, July 16, 2013

Ibu Bapa

Pernah tak korang merasai mak bapak korang cuba control kehidupan ko until certain masa? Aku pernah, masa tu sepupu aku ikut sepupu aku yang duduk KL balik rumah dia, parent aku tak kasi siot. Masa tu rasa pasrah je la. KL tu. Masuk SMKA pun arwah abah aku paksa tapi dengan cara tipu daya. haha..Pandai tu abah aku kawtim dengan bapak member aku lagi sorang.


Last-last aku je sangkut kat SMKA, member aku tu memang kepala besar(btw kepala die memang besar) dah selamat keluar. Aku pernah nyatakan hasrat aku untuk keluar SMKA dari arwah abah tapi a BIG NOOO. Dengan selamber aku cakap kat arwah abah aku, kalau apa-apa jadi kat Wan, wan tak tahu.LOL.

But it turn out pretty well. Walaupun nakal tapi ada limit. Rokok, terbang, pukul budak(sekali je tu pun lempang sikit je). Kalau tanya kat batch aku mesti dieorang cakap aku macam setan walhal aku la yang paling baik di antara mereka. Masa form 3 duduk kelas hujung(dari segi akademik) memang mencabar. Tapi sepanjang aku kat SMKA, banyak mengajar aku especially jangan putus asa. Bukan semua orang boleh jatuh dan bangun balik.

Apa yang aku cuba tekankan di sini adalah ibu bapa kita mahu kan yang terbaik untuk kita. Just go on with the flow. Tak rugi apa-apa pun walaupun sekali sekala terkeluar dari flow tu.hehe..Jangan keras hati sangat dan ikutkan jiwa muda remaja sangat. Batas itu perlu.

Anak abah sekarang dah jadi orang cuma nak tune 'rohani' je. Abah jangan risau dengan anak bongsu abah ni. Al-Fatihah untuk abah. 

No comments: