Sunday, July 21, 2013

Abah

Tengah hari tadi ada seorang pakcik tempat kerja lama mintak tolong tengok komputer kat CC dia. Borak punya borak, rupanya ada kisah di sebalik CC tu. Pakcik ni dah pencen. Anak dia pun aku kenal dan tak sangka pulak jadi macam ni.

Mulanya kedai tu bisnes reload prepaid dan hasil agak konsisten tapi cukup la untuk seorang yang dah pencen. Entah macam mana sang anak ni ingin 'membantu' suruh si abah buka CC. Silapnya tak mohon lesen, dah buka kedai baru nak mohon lesen. Lesen perniagaan untuk CC telah dibekukan oleh MPPG buat sementara waktu. Kalau PBT datang serbu, putih mata pakcik ni.

Body language pakcik ni aku tengok macam dah putus asa tapi dia keep moving forward. Bisnes reload prepaid di songlap anak pakcik tu sendiri dek kerana nak kahwin. Sejak dari itu anak pakcik tu dah bawa diri ke Sabah dengan isteri beliau.

Macam nak menangis pun ada dengar...Gembeng bebeno sejak dah jadi abah-abah ni. Tanya khabar pun tidak si anak ni. Semoga si anak ni minta maaf kat abah beliau. Tidak berkat beb hidup. Harap Zaheen dan Ziyad tidak berperangai macam tu. Nauzubillah.

No comments: