Monday, November 26, 2012

Oh Bengkel Kereta

Aku sangat berangin bila rasa di tipu. Lepas insurans dah keluarkan surat untuk repair kereta aku di bagi tahu kena bayar RM300. Sebab kereta kena hantar Puspakom..bla..bla..surat JPJ. Yang aku geram tu sebab bengkel tidak being honest. Surat permohonan JPJ untuk potong kereta serta caj ke Puspakom sampai RM300. Banyak tu RM300.

Bengkel ni ingat aku ni lampi sangat ke nak buta-buta bayar RM300? Puihh. Aku telefon JPJ dan Puspakom. Memang sah bengkel ni nak main kasar dengan aku. Lepas sain surat JPJ aku tanya surat JPJ manede kena bayar dan Puspakom pulak caj paling mahal tak sampai RM200. Lepas bertikam lidah baru la dia admit yang aku kena tanggung kos paper work, upah runner, caj Puspakom...bla..bla..

Siap ada surat untuk aku kena sain on-da-spot untuk bayar RM300 masa ambil kereta lagi. Kalau aku tak sain paper work aku tak gerak dan makin lambat proses kereta aku boleh siap dan ambil. Nak ambil cuti, member aku sorang tengah cuti panjang. So tiada pilihan melainkan sain surat 'pow' bengkel tu.

Aku pelik kenapa aku kena bear semua kos tu. Memang la itu kereta aku, tapi kau jugak yang berani tarik kereta aku masuk bengkel ko. Yang aku geram tu bengkel ni macam nak tipu aku so aku kena tanggung kos paper work semua. Agak-agak semua bengkel ke macam ni? Kalau macam ni at least bengkel kena bagitahu option whether aku nak uruskan sendiri atau bengkel uruskan. Then bengkel kasi tahu perkara yang perlu aku buat kalau nak uruskan sendiri.

p/s: bila Harimau Malaya mengiau..meow..Jangan jangkit kat Harimau Selatan sudah. Apek tumbuk bola macam tumbuk Luniey. Semacam kekuatan die. Nampak 'bola' Luniey ke nampak bola sepak?

No comments: