Monday, January 16, 2012

Hasil Misi Hujung Minggu

Bruise right hand. Ingatkan kerja kontraktor repair defect senang, sekali...Semangat membasuh rumah dipatahkan dengan salur tersumbat dengan batu kelikir+simen+mozek pecah-pecah. Hasil kerja hari sabtu sangat mengecewakan.

Kembali pada hari ahad dengan semangat waja untuk keluarkan residue dalam salur toilet master bedroom. Berjaya membaiki salur air tetapi stil masih ada simen degil tidak mahu keluar. Alat yang diguna pakai sudu dan garpu. Ingat nak called kontraktor pemaju tapi ahad dieorang tak kerja so kena buat sendiri sebab nak kejar masa. Cuma tinggal bilik air bawah yang sumbat.

Salur tempat exit kat bilik air rumah aku memang pelik sikit. Biasa yang putih bulat lubang-lubang. Tapi rumah aku macam 'canggih' sikit. Macam ada filter kononnya. Semoga minggu ini dilalui dengan kekuatan luar biasa.

p/s: kepada pembeli rumah di luar sana. Make sure flooded kan bilik air untuk memastikan salur tidak tersumbat atau leaking. sekian.

3 comments:

Unknown said...

Azwan apsal byk sgt defect kat rmh awk no. Teruknye pemaju???

jiwa sifar said...

nk untung pny psl..harga rumah skrg kn melambung2.phase aku tu last phase yg bwh 200k.cara beli rumah kt malaysia ni sgt tidak adil.

name je gah jland tu.tp ok la sbb akak aku beli rumah kt tmn lain plaster dinding pn tak rata. kdg pekerje dengki dgn pemaju sbb lmbt bayar so dieorg kasi defect sama rumah.jiran sebelah aku lg kesian. dah psg table top sume siap sekali buka air sumbat..melimpah air dari bwh sinki.habis kabinet sume. so kalo nk cek defect rumah cek BETUL supaya tidak nyesal kemudian hari.

Unknown said...

oo camtu citernye.. uish susahnye lagu tu.. ok kalau nk bli rumah aku akn cek betol2. aku ni beli rumah setingkat second hand, rumah lama. nnt in the future ada gak plan nk bli rumah baru.