Thursday, July 7, 2011

Piring Astro Menghadap Kiblat?



Aku dapat emel pasal perkara ni. Memang betul sebab aku tengok jiran aku punya Astrogol HAMPIR ngadap kiblat. Mari kita kupas perkara ini. Mekah sememangnya center of the earth. Teringat aku filem Journey to the center of the Earth.


Perkara ini memberi kesan pada kesihatan dan umur seseorang. Sebab itulah orang yang tinggal di Mekah lebih sihat dan panjang umur. Tekanan graviti yang tertumpu di kawasan itu memberi kesan pada peredaran darah dan pergerakan biologi kehidupan.

Sebab itu orang di Mekah semua 99.9% sihat sebab di sana magnetisme sifar. Dan sebab itu umat Islam perlu mengerjakan haji. Ada unsur-unsur menyihatkan di sana. Siapa yang nak pergi Mekah boleh tolong cuba bawa kompas, buat eksperimen jarum kompas tu tunjuk utara selatan atau tidak bergerak.

5 comments:

azbisha said...

Assalamualaikum...
maaf...jgn asyik copy paste ja...Piring astro tidak menghala ke arah Qiblat sebenarnya... saya dah check memang jauh sangat lari dengan arah Qiblat... arah Qiblat dlm lingkungan 290 degree (guna kompas) tp astro 240 degree.... sekiranya anda sembahyang mengikut arah astro bermakna Qiblat anda telah salah...

jiwa sifar said...

salam.
maaf.ini bukan CNP.aku hanya menyampaikan.kebetulan hampir betul.xdela smp cek degree sebenar sbb tiada peralatan.anyway thanks sbb perbetulkan.aku xde la LURUS sgt ikut piring astro at the first place utk kiblat.mesti la ikut surau/masjid berdekatan.

azbisha said...

Fakta ini akan berkait dengan aqidah kita sebab itu aku rasa terpanggil utk memperbetulkan sebab aku check sendiri memang lari byk sangat,,.. bukan apa bila kita sebarkan benda ni bila org sembahyang ikut arah tu..kita pun ada saham jugak...

jiwa sifar said...

ape2 hal pun thanks sebab prihatin=)

aku sudah update post ini supaya tidak timbul kekeliruan.

azbisha said...

Untuk pengetahuan ini yg dapat dibuktikan;
http://azaharishafie.blogspot.com/2011/10/piring-astro-tidak-menghadap-qiblat.html