Tuesday, June 23, 2015

Safety First | Baby Carseat | Carseat Booster


Brader kilang macam aku mesti tahu motto Safety First ni. Lagi-lagi selepas bilik server terbakar dan semua orang tak kumpul kat assembly point. Ramai orang bukan ERT(emergency response team) turun terlibat memadam kebakaran.....ok salah cerita.

Gambar atas ni jenama Britax. Aku cari yang aku mark warna merah je. Britax ni harga dia sangat mahal tapi berbaloi la beli KALAU mampu.

Zaheen kalau naik kereta memang akan masuk carseat. Aku baru cadang nak beli carseat baru sekali tengok harga.....krikkk..krikkk...krikkk..Pehal macam makin mahal carseat sekarang ni? Sweet cherry dah tak dapat RM200++. Memang la jangan berkira pasal safety tetapi poket pun check dulu. Zaheen dah umur 5 tahun. Bila aku Google dah boleh pakai booster rupenya umur macam ni. Gambar di bawah adalah contoh booster jenama Combi.

Harga booster pun bawah RM200(guna seatbelt sedia ada, yang mahal tu ada 5 point security harness). Tapi ada kriteria untuk pakai booster ni. Untuk pakai booster kriterianya adalah:-

  • sekurang-kurangnya 4 tahun
  • sekurang-kurangnya berat 18kg
  • matang
Ciri-ciri ini ada pada Zaheen....selamat duit abah.kah.kah.kah. Family aku selalu tegur eh Zaheen duduk dalam baby carseat lagi. Baby carseat itu lah yang pernah selamatkan Zaheen dari cedera lebih teruk masa kemalangan hujung tahun 2012 dulu.

Selamat Berpuasa.

1 comment:

myhuonglequyen said...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp uy tín, giá rẻ