Wednesday, June 3, 2015

Anak Kucing Tanpa Kepala


Hari ini aku nak cerita pasal kepulangan ke rumah di sambut oleh anak kucing tanpa kepala di tengah malam buta. Semalam selesai hantar adik ipar aku ke UiTM Seremban, nak pergi Farm in the City tapi hujan so lajak pergi IOI City Mall Putrajaya.

Boleh pening macam first time masuk mid valley dulu.kah. Selesai layan ice-skating(YA ICE SKATING) serta dinosaur bersama keluarga terus balik Pasir Gudang(YA PASIR GUDANG). BTW dua tiga kali gak jatuh main ice skating. Nasib skill skateboard tak luput dek zaman. Tengok orang lain jatuh macam nangka busuk. Nak masuk je ade orang peluk kaki aku sebab terjatuh. Ingat awek cantek mane nak merayu jadi no dua.kah.

Sampai rumah, keluar pintu terus bau hanyir. Pelik juga aku tapi sebab dah malam malas nak fikir yang angker. Masa buka pintu nampak ade objek macam sampah. Sekali bila aku dekat......anak kucing tanpa kepala. orang nak mandrem rumah aku ape ni. Nasib la wife aku tak nampak dulu sebab keadaan agak gelap(lampu car porch belum buka.

Terus jadi Nasir Bilal Khan aku malam tadi. Cuma cangkul takde. Guna peralatan kebun aku yang comel untuk gali tanah. Ini pertama kali jumpa anak kucing jadi macam ni. Nak kata anjing tak mungkin anjing lompat lepas tembok. Aku rumuskan ini kerja kucing jantan yang syak anak tu bukan anak dia lalu dipenggal kepala anak kucing itu. Kepala kucing memang tak dijumpai. Sadis tapi nak buat macam mana, aku tiada dirumah untuk lindungi anak kucing tu.

Aku nak tangkap kucing jantan yang disyaki untuk disunat terus.

No comments: