Wednesday, April 15, 2015

Oh Meleis

Kecewa.

Kecewa dengan sikap orang melayu berniaga. Bukan semua tapi segelintir. Kerja aku juga servis sebab selalu jumpa user yang menghadapai masalah cable network tercabut tapi masih dengan senyum lebor pasangkan network cable tu.

Kalau setakat nak tabur pasir kat periuk nasi hamba Allah swt ni memang senang sebab sekarang zaman media sosial. Tapi aku tak nak sebab nak Allah swt je balas budi pekerti beliau. Kalau bayar dua tiga ratus tu aku boleh terima servis macam haram tapi aku pelanggan bayar riban-riban.

Dah tau salah buat cara salah ini siap tai-chi kat pekerja kau. Mengenangkan bekas rakan sekerja, bagi la servis tip-top ini tip-bottom. Bila aku bagi pandangan kau sampahkan pandangan aku. Jangan risau aku halalkan duit aku tu. Berkat atau tidak tu Allah punya kerja. Beza dengan kaum Cina berniaga sangat super tip-top. Niat aku nak tolong orang Islam niaga pastu nak promote kat blog tapi kalau macam ni jadinya....

Biarlah aku kayakan orang bukan Islam asalkan servis dieorang tip-top dan puas hati. Bayar beriban penuh dengan beriban alasan.

Cukup la blog ni menjadi coretan kekecewaan hati. kah. Jejari Emas konon. Hakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.....ptttttuihhhhhhhhhh...

No comments: