Tuesday, May 22, 2012

Selamat Datang Rejab

Sudah ganti puasa!!. Dengan kedatangan Rejab ni, bahang Aidilfitri semakin terasa. Kelebihan puasa bulan Rejab? Aku rasa tidak tahu pun tidak mengapa sebab ibadat kena ikhlas.

Tapi aku nak cerita drama indonesia. Pada suatu malam, di sebuah rumah yang didiami oleh sepasang suami isteri dan dua orang anak. Satu masih dalam perut. Jam menunjukkan sudah pukul 1.47 pagi. Si suami kelihatan sedang menunaikan solat hajat. Sujud si suami sangat lama dan pada masa yang sama si isteri bangun ingin ke dapur seraya ternampak suaminya sedang sujud.


Dengan Schlumbeger, si isteri terus berkata. "Tidur dalam keadaan sujud apa laki aku ni". Tiba-tiba si suami duduk tahiyat akhir dan memberi salam. Si suami berishtifar lalu merenung tajam ke arah si isteri. Si suami terus berkata, "Wahai isteriku yang ku cintai, aku hampir saja burst into laugh ketika kamu mengomel yang aku sedang tidur dalam sujud." Mereka berdua terdiam dan sama-sama burst into laugh.

sekian.

No comments: