Friday, May 4, 2012

Kecemasan

Semalam ada situasi kecemasan. Tengah-tengah syok layan FB..eh..patch cable network. Aku dengar ada orang terjerit-jerit kat luar. Aku ingat budak-budak production tengah berbalah, tapi aku silap. Ada sorang mamat ni menghadapai kesukaran bernafas.

Aku antara orang 1st sampai. Tau aku buat apa? Berdiri tegak sambil urut bahu si mangsa. Seriously tak tahu apa aku perlu lakukan. Sadish(penyelamat) tepuk-tepuk belakang dada mangsa yang duduk atas kerusi. Memang gagal aku dalam bab selamatkan orang ni.

Alhamdulillah mangsa semakin OK dan hantar terus ke hospital. Rupa-rupanya mangsa ada sinus. Ini kau Google atau tanya doktor pakar ENT. ENT pun tak tau? Pergi terjun KLCC. Tapi rasa macam loser sebab aku macam tak dapat nak membantu. Mangsa juga baru lepas operate untuk mengatasi masalah sinus beliau.

No comments: