Friday, September 5, 2014

Hospital


Dah lama jejak kaki di hospital kerajaan. Kali terakhir masa melawat kawan aku kena mild stroke kat HSI. Kawan ni sebaya dengan aku satu sekolah kat SMKABP. Masih muda tapi dah kena stroke padahal kerja PTM kat Hospital Melaka. kah.

Jumaat lepas lepas lepas tok bak umur 84..Ya 84 tahun baru kena mild stroke. Sekarang ni musim hospital penuh sebab bahana makan lauk raya yang 'sihat'. Tak percaya cuba kau pergi mana-mana hospital semua wad kelas pertama dan kedua penuh. Tok bak ni ayah kepada mak mertua aku. Yang best nye masa aku sampai selang satu katil Tok Bak ada pesakit tengah diberi rawatan kecemasan atau pendek kata tengah nazak.

Aku tak sempat jumpa arwah abah aku kat hospital. Bila aku lihat muka pesakit dalam wad Tok Bak yang semuanya warga emas rasa macam sebak pulak. Nasib baik ada cucu kerja jururawat dan cucu menantu doktor di hospital Segamat.

Kali pertama balik hari Segamat - Pasir Gudang. Sampai Pasir Gudang pukul 2 pagi lebih kurang. Yang lawak aku pakai sun glasses malam-malam sebab tak tahan woo silau serta mengantuk. Sekarang Tok bak semakin improve la berbanding masa di hospital.

ok itu sahaja. tiada idea nak tulis apa sebab tengah migrasi sistem dari SAP ke AX.

No comments: