Friday, September 20, 2013

Bunuh Diri Sebab Masalah Duit



Sedih? You must be. Baca berita tak pasal ni? Kalau tak main jauh-jauh.Walaupun lain agama dan bangsa tapi keadaan macam ni menyentuh perasaan. Hidup pun susah nak mati pun susah. Tapi aku lagi kesiankan anak beliau yang mati tu. Innocent young girl who know nothing about life lost her life.

Umur baru 5 tahun. Mungkin ada masalah ah long si bapa ni. Rasa nak lempang laju-laju bapa budak ni. Kok ye pun nak mati jangan libatkan anak kau. Kau terjun dari apartment tu pun ok ape. Anak hantar ke JKM. Nyawa tak boleh dibeli dengan duit. She's have a bright future if nurtured carefully.

Kerajaan sepatutnya kasi perang sama itu ah long atau syarikat peminjam wang berlesen ni. Tampal iklan suka hati mak bapak dia kat signboard. Dah menjajau cari arah kalau sesat. Agak dalam bajet 2014 kerajaan akan umumkan apa untuk membantu golongan yang mengalami masalah kewangan? kah. BR1M la jawapannya.

Aku tak sabar pasal pelan tranformasi pendidikan yang menyatakan ingin mengurangkan tugas 'admin' guru. Celah bedah mana dia nak kurangkan sebab PBS ni memang melibatkan kerja 'admin'. Pehal aku nak sibuk? Sebab aku suami seorang guru. Kilang lama aku dapat bonus 4.5 siot. OK tiada kena mengena.

Cuma aku nak share tweet hamba Allah ni. bye dan selamat berhujung minggu.

@HeliconiaWpress called on the media to improve the situation: “Television or radio should play the role to get into the minds of this kind of people in our society, with spiritual approach. Darn, too much showbiz.”

No comments: