Wednesday, July 21, 2010

Apa nak jadi..

Sekarang macam biasa, pasal bola akan dikurangkan. Masa untuk edisi siasat "rakyat didaHULUkan, pencapaian diuTAMAKan". Harga barang naik telah dimaniskan dengan "pelarasan subsidi" oleh pihak media. Aku rasa PRU akan datang mesti menarik.

Baru-baru ini keluar video pasal UTK ambush konvoi Sultan Kelantan. Hishammuddin Hussein pula menafikan yang UTK ditugaskan untuk mengawal keselamatan konvoi itu. Tetapi video ini membuktikan sebaliknya. Siapa derhaka?!
Seperti yang anda tahu, CIMB dipengerusikan oleh Nazir Razak aka adik Najib Razak. Berkuat-kuasa 1 September 2010, semua stesen minyak Petronas MESTI menggunakan sistem auto debit disediakan oleh CIMB sebagai bank tunggal. Baik tukar nama CIMB tu jadi Bank Anak-anak Tun Razak.
pernah tengok ISTERI mana-mana pemimpin yang jalan mendahului suami?!..

Rosmah?!.. First Lady ni masuk surat khabar New York Times tu. Boleh pulak Rosmah Mansor aka Bik Mama meminta Kementerian Kewangan mempertimbangkan peruntukan bagi pembinaan Wisma Wanita di setiap negeri. Beliau berkata pembinaan wisma berkenaan wajar bagi melancarkan pembangunan dan pembelaan kebajikan golongan wanita di negeri masing-masing. Boleh tidak fikir jangan guna lemak di badan?!..Bongok piang. Aku memang rasa nak muntah setiap kali bik mama ni keluar TV. Dah tentu Kementerian Kewangan tu laki kau yang handle. confirm kau tidak payah tanya dah lulus.
Eh..ada lagi..kecoh pasal Paris Hilton keluar dengan ahli perniagaan Malaysia, Taek(kalau nak tukar jadi tahi boleh tak?) Jho Low. Tahi ni mendapat hak untuk membangunkan tapak lapangan terbang TUDM di Sungai Besi. Mengikut New York Times, Tahi didakwa membelanjakan USD$50,000 semalaman untuk berhibur dan menghadiahkan 200 botol arak berjenama bernilai USD$1,000 sebotol kepada pelakon Hollywood, Megan Fox. Belanja sakan si Tahi Mughallazah ni.

Ini baru picisan beb...Isu pasir?! tak larat aku nak explain. Nak 5'arSe kan pejabat aku yang berantakan dengan komputer, printer, switch, power cord, cable dan banyak lagi.

No comments: