Tuesday, November 3, 2015

TM UniFi 10Mbps old customer RM179/month vs TM UniFi 30Mbps new customer RM179/month


Setiap kali keluar pakej baru TM akan disperse call untuk so-called loyal existing customer macam aku suruh upgrade pakej sebab kita loyal...bla..bla...bla..Sekarang aku langgan 10Mbps RM179/month. Tapi sebelum ni aku guna 5Mbps RM149/month tapi tiba-tiba TM call boleh upgrade jadi 10Mbps dengan tambah RM30 sahaja. Aku pun setuju. Sebelum keluar pakej 30Mbps ni TM ada called untuk upgrade tapi aku refuse sebab tambah duit. haha..

Aku langgan UniFi pada 2013 dengan harapan bila wife aku key in data PBS dengan pantas......sekali sistem PBS yang lembab macam siput ba alif ba ya. Sekarang PBS tidak perlu key in data online tapi atas kertas kena isi serta OFFLINE data. Ehh..aku bukan nak cerita pasal kerja guru sekarang..tiba-tiba teringat kena beli ink untuk printer sebab kena print sijil pelajar guna printer sendiri. kan dah cakap pasal kerja cikgu lagi.

Sambung pasal UniFi. 30Mbps tu harga promosi RM179/month tapi harga sebenar RM199. WTF. teknik kelepet TM memang MANTAP. Mari kita lakukan pengiraan. Kalau TM boleh tawarkan 30Mbps RM199/month kenapa tak boleh tawarkan 10Mbps RM199/month bahagi tiga bersamaan RM66.33/month. malangnya LOGIK ini tidak diguna-pakai dalam TM. Selagi boleh CEKIK, CEKIK.

itu sahaja.bai

No comments: