Thursday, May 2, 2013

Tip Untuk Mengekalkan/Mengempiskan Perut

Biasanya orang dah kahwin ni perut akan 'maju' ke hadapan. Tapi aku alhamdulillah dah masuk empat tahun kahwin perut masih maintain.LOL. Tips yang aku berikan ini hanya berkesan kepada mereka yang mempunyai anak atau ada anak sedara/adik yang masih kecil pun boleh.

Bersediakah anda? Perkara pertama yang perlu dilakukan adalah dengan makan makanan sihat. Supplement juga perlu untuk memastikan badan mendapat nutrien yang secukupnya. Aku pun sudah mula makan supplement macam zink kompleks, vitamin B kompleks serta lain-lain.

Dikesempatan ini aku nak promote Shaklee isteri terchenta aku.haha. Sebelum makan supplement Shaklee badan memang rasa lemau je lebih-lebih lagi lepas anak dah dua ni. Kelakian pun hujung minggu je. Tapi lepas makan supplement, balik kerja pun badan masih mampu meneruskan membuat kerja-kerja rumah. Eh aku buat kerja rumah? Isteri kerja shift petang, balik maghrib. Shift la sangat.haha. Aku ni bukan jenis yang suka makan supplement. Tapi demi memastikan anak dan rumah terurus kena la makan.


Okay. Tips yang terakhir adalah...Bersedia.........Biarkan anak anda tidur di perut anda di waktu malam.haha..Paling tidak pun kepala anak di perut. Isteri pun boleh tapi weight distribution kat perut tak sekata serta saiz tidak memenuhi ruang perut dan kalau isteri yang tidur atas perut lain jadinya esok pagi.


No comments: