Thursday, December 15, 2011

Tarif Air Seluruh Negeri di Malaysia 2011 || Johor Paling Mahal

Tahniah untuk rakyat Johor. Jual air dengan Singapura punya la murah, jual air dengan rakyat sendiri mahal namapus. Mungkin orang ramai anggap perkara ini picisan tapi kenapa jual air dengan Singapura dengan harga murah?
Tarif air seluruh negeri di Malaysia 2010
Johor 'fix deposit' undi tu dalam pilihanraya. Kalau kawasan parlimen Pengerang tu dah berzaman orang tidak keluar undi sebab menang automatik. Tarif air di Johor pada 2011 meningkat kepada RM1.05 per meter padu berbanding pada tahun 2010 iaitu RM0.93. Aku pun tidak dengar khabar berita tentang kenaikan tarif air di Johor sehingga la kini. Adakah aku out-of-date? Mungkin ya mungkin tidak.

Aku harap PRU kali ini, rakyat Johor sedar dan cuba beri peluang kepada Pakatan Rakyat untuk memerintah. Kalau ramai tidak berpuas hati boleh tukar kepada pemerintah lain pada PRU akan datang. Dulu ketika arwah nyai dan yai' aku masih hidup, kalau balik kampung mesti pakcik-pakcik aku borak politik. Senario politik Johor dan Lembah Klang bertelagah..sekarang baru patik faham.
Tarif air seluruh negeri di Malaysia 2011

Sumber dari sini(2010) dan sini(2011).

No comments: